En qualsevol procés d'aprenentatge s'emmagatzemen infinitat de recursos de referència que convé gestionar adequadament. I si hi afegim el fet que aquests recursos els volem compartir amb altres aprenents amb l'objectiu de construir una xarxa de coneixement de base, aleshores convé incorporar en la nostra rutina de consulta i emmagatzematge bibliogràfic els marcadors socials, eines en línia que permeten emmagatzemar, classificar, comentar i compartir informació d’una manera senzilla i efectiva.

Pearltrees és una eina accessible en línia que permet crear i publicar "arbres" (peraltrees) que organitzen de forma gràfica la informació.
Des del nucli central es poden anar afegint "perles" o altres arbres que es disposen de forma radial al voltant del nucli o en una estructura ramificada.
Cada perla conté un enllaç cap a un espai web o cap a un altre arbre.
Els pearltrees són públics, accessibles per qualsevol usuari a través d'una URL.
L'eina permet compartir les propies produccions i les d'altres usuaris a través de xarxes socials, del correu electrònic o des d'un web o bloc amb l'opció embed.

L'àrea de treball ocupa la part central de la finestra del navegador. És l'espai on es porta a terme la creació i edició dels peraltrees: afegint noves perles, resituant-les, afegint nous arbres, etc.
Vegem com ens presenten que és Pearltrees en el següent vídeo:
D'aquesta manera podem dir que la nova eina que hem vist pot ser útil a l'hora de trobar informació i, a més a més, per compartir la informació que nosaltres tenim amb altres usuaris.
Però també la podem emprar com a suport per a fer una presentació.
Així doncs, veiem que és una eina més que podem utilitzar a les aules d'avui dia.
Per acabar us convido a veure el Pearltree que vàrem crear, juntament amb les meves companyes Ángela Navarro i Sandra Pérez, per a presentar un 'Bon comunicador'. En aquest cas, una presentació sobre Risto Mejide.
Espero que us sigui útil per a emmagatzemar la vostra informació.
Fins aviat!
Judit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada